Cona udobja
Pred štirimi leti sem se prvič udeležila Tiske akademije
akvarelov, likovne kolonije, kjer so me organizatorji postavili pred dejstvo,
da se tam dela samo čisti akvarel. Z akvarelom v resnici nisem imela prave
povezave, pri čemer ne štejem vodenk iz osnovne šole, niti osamljenega poskusa
iz ateljeja na faxu. Pred leti sem bila na simpoziju v okviru bienala akvarela
v Ajdovščini in poslušala umetnostno zgodovinarko, ki je med drugim govorila o
rang lestvici, ki jo bojda imajo galeristi, ko presojajo različne likovne tehnike.
Akvarel se je znašel na predzadnjem mestu, »boljši« je samo še od pastela. Na
koloniji sem potem naredila nekaj kaligrafskih del z akvarelnimi barvicami, kar
je zadostilo zahtevam, bilo je drugačno, mi je bilo pa hkrati jasno, da to ni
to. Stari mački (ki so vsi diplomirali na akademijah še pred mojim rojstvom) so
me izzvali do te mere, da sem si obljubila, da se akvarela naučim tako kot je
treba. Glede na odsotnost zanimanja za akvarel v moji neposredni okolici, sem
vklopila knjige, internet in youtube in se izobraževalnega procesa iz čistega
principa lotila sama. Definitivno ni bila moja cona udobja, na novo sem
odkrivala znanost papirja in barv, tehnik prekrivanja in iskala svoj stil.
Sedaj mi je akvarel bolj všeč od akrila, bolj umirjen in zenovski je. Starim
mačkom sem neizmerno hvaležna. Na lanski koloniji sem imela občutek, da so me
resno jemali in ko ti D. reče »kolegica«, potem veš, da si na pravi poti.
Letos grem na neko drugo kolonijo, v Sićevo, kraj blizu
Niša. Leta 1905 je kolonijo ustanovila srbska slikarka Nadežda Petrović, nanjo
pa povabila kolege, ki jih je spoznala na šolanju v Münchnu: Riharda Jakopiča,
Ferda Vesela, Matijo Jamo in Ivana Groharja. Priznam, da me je postalo malo
strah, ko so mi vse to razložili in še navrgli dejstvo, da je to najstarejša
likovna kolonija na Balkanu. Povabilo sem, jasno, sprejela, čeprav so se mi čisto
rahlo tresle roke. Nekje v drobnem tisku vabila je bilo navedeno, da po
zaključku kolonije pri njih pustim dve sliki in risbo. Risbo! Z risbo se nisva
pretirano družili vse od ateljejskih vaj na faxu. Čeprav nisem odraščala z
internetom, sem neizmerno hvaležna, da obstaja. Odprašila sem svinčnike,
grafitne paličice, oglje in sanguine, na dopustu v Riminiju pa sva naletela na
bienale risbe, kjer so mi dojemanje risbe obrnili na glavo. Marsikaj novega sem
se naučila, jasno spet izven moje cone udobja. Okoli hodim s skicirko, ki jo pridno
polnim z idejami, prerisujem vzorec granitnih kock na Šubičevi ulici in
razmišljam kaj bi Cy Twombly naredil s srednjeveško iluminacijo. Tudi risba se
mi zdi zelo zenovska, le da ima neko gesto, ki je pri meni akvarel nima. Lahko
je zelo nežna, ni pa treba, da bi bila. Če ne bi bilo teh kolonij, me nihče ne
bi izzival, da bi to ugotovila. Itak je jasno, da napredujemo šele takrat, ko
prestopimo meje cone udobja. Dokler je vse »lepo«, se ne premaknemo prav daleč.
Komentarji
Objavite komentar